Winkelwagen

Call us toll free: +1 789 2000

Free worldwide shipping on all orders over $50.00

Hoe kunnen we je helpen?

Bekijk de artikelen in onze klantenservice om snel antwoord te krijgen op je vraag of probleem. Kom je er niet uit? Stuur ons dan een email via het contactformulier

Op Plantbaar kan je eenvoudig zoeken naar het product waar je naar op zoek bent. Dit kan via het zoek venster bovenaan de pagina of via de categorieën. Wil je vervolgens een bestelling plaatsen dan laten we je hieronder zien hoe dat in zijn werk gaat.
  1. Zoek de producten die je graag zou willen bestellen bij ons en stop deze in je winkelwagen.
  2. Vervolgens ga je naar je winkelwagen en hier kan je nog gebruik maken van een eventuele kortingsbon. Onderaan de pagina zie je je winkelmand totaal overzicht met het totaal bedrag. Klik vervolgens op de knop Doorgaan naar afrekenen (zie rood gearceerde knop op de afbeelding hieronder) om je bestelling af te rekenen. Doorgaan naar afrekenen
  3. Als laatste vul je dan je persoonlijke gegevens in, ben je al ingelogd en heb je deze al in je profiel opgeslagen dan worden deze gegevens automatisch ingevuld en hoef je ze alleen nog maar te controleren, ben je nieuw of heb je nog geen account dan zal je jouw persoonlijke gegevens zoals factuuradres en eventueel verzendadres moeten invullen. Factuuradres en verzendadresJe kan daarna nog de betaalmethode opgeven hoe jij je bestelling wilt betalen en ga je akkoord met onze algemene voorwaarden. Tot slot klik je op de knop Bestelling plaatsen om je bestelling bij ons te plaatsen (zie rood gearceerde knop op de afbeelding hieronder). Bestelling plaatsen
  4. Je bestelling is dan bij ons binnengekomen en jij hebt van je bestelling een bevestiging per email ontvangen.
  5. Wij zullen ons uiterste best doen om je bestelling zo snel mogelijk bij elkaar te zoeken en naar je te verzenden.
Als je een bestelling geplaatst hebt bij Plantbaar en je bedenkt je net dat je toch iets verkeerd besteld hebt of toch nog iets vergeten bent en je wilt je bestelling aanpassen maar hoe werkt dat dan? Hieronder leggen we je het uit!
  1. Als je een bestelling hebt geplaatst bij ons dan zie je onder je Mijn account pagina een overzicht van je bestelling (zie onderstaande afbeelding). Bestellingen overzicht
  2. Je ziet op deze pagina je bestellingsnummer en de datum wanneer je deze bestelling geplaatst hebt, en ook de status van je bestelling en wat het totaal bedrag is. Daarnaast zijn de acties, bekijken en download factuur beschikbaar. Mocht je toch nog iets verkeerd gedaan hebben in je bestelling (of iets zijn vergeten) dan zal je contact op moeten nemen met ons via het contactformulier en dan zullen wij ons best voor je doen om de aanpassing nog te realiseren.
Let op! Hierbij is de status wel heel belangrijk, wanneer de bestelling de status ‘Afgerond’ heeft bereikt is je bestelling al verzonden bij ons en kunnen we de bestelling niet meer aanpassen. Dus hoe eerder jij aangeeft dat er iets niet klopt aan je bestelling des te meer wij nog voor je kunnen wijzigen.
Iedere bestelling kan bij ons zonder opgave van reden geannuleerd worden, mits deze bestelling nog niet is verzonden. Op het moment dat je bestelling nog niet is verzonden kan je deze annuleren door ons dit te laten weten via het contact formulier, kies dan als afdeling “Bestelling annuleren”. En wij zullen de annulering van je bestelling beoordelen en verwerken. Je krijgt hiervan een bevestiging wanneer je bestelling wordt geannuleerd en mocht je de bestelling al betaald hebben dan restitueert Plantbaar het betaalde bedrag binnen 14 dagen aan je terug. Wat nu als je bestelling al is verzonden? Op het moment dat wij je bestelling al verzonden hebben, krijg je dit te weten via een status update per email (en in je bestelling overzicht op je mijn-account pagina). Je zal dan contact met ons op moeten nemen of het retourformulier in moeten vullen. Wij zullen dan aan de hand van het stappenplan voor retourneren de annulering van je order afhandelen. Mocht je de bestelling al betaald hebben dan restitueert Plantbaar het betaalde bedrag na ontvangst van de bestelling binnen 14 dagen aan je terug.
Wat betekent de bestel status van mijn bestelling? Hieronder leggen we uit wat de verschillende statussen inhouden.
Bestelling status Uitleg
In de wacht Je bestelling is bij ons aangekomen en we wachten op de bevestiging dat je betaling bij ons binnen is gekomen, voordat we de order gaan verwerken.
In behandeling De betaling is voltooid en wij zijn bezig om je bestelling bij elkaar te verzamelen.
Afgerond Je bestelling is bij ons ingepakt en meegegeven aan de transporteur, je zal het pakketje zo spoedig mogelijk ontvangen.
Geannuleerd Je hebt je bestelling die je geplaatst hebt geannuleerd.
Terugbetaald Het bedrag wat je aan ons betaald had voor je geannuleerde bestelling is door ons terugbetaald.
Mislukt Er is iets fout gegaan met je bestelling, neem hiervoor even contact op met onze klantenservice die kunnen je verder helpen zodat je bestelling toch verwerkt gaat worden.
Alle prijzen die zichtbaar zijn op de webshop van Plantbaar zijn prijzen incl. BTW. Daardoor krijg je dus nooit verassingen bij het afrekenen dat de prijs ineens hoger wordt omdat de BTW er nog niet over is berekend. Daarom tonen wij altijd de prijzen in onze webshop incl. BTW.
Hoe kan je nu zien of een product op voorraad is of niet? Dat leggen we je hieronder uit. Product is op voorraad Wanneer je op de informatiepagina van een product bent dan zie je de onderstaande knop wanneer het product nog in voorraad is en je deze in je winkelwagen kan stoppen en daarmee dus kan bestellen. Product is op voorraad Product is niet meer op voorraad Het kan natuurlijk ook zo zijn wanneer je op de informatiepagina van een product bent het product niet meer op voorraad is. Je kan het betreffende product dan niet meer bestellen en dit herken je aan de volgende knop. Product is niet meer op voorraad

In onze webshop hanteren wij de Latijnse plantennamen als categorie naam. En daardoor vind je deze Latijnse plantennamen ook terug in het menu. Nu zal je best een aantal Latijnse namen herkennen maar misschien lang niet alles. En daarom hebben we een pagina aangemaakt waarin we alle categorieën hebben staan welke er in onze webshop zijn en daarachter vind je dan de Nederlandse benaming.

De pagina met alle plantennamen kan je <strong><a href=”https://www.u35409p63378.web0094.zxcs-klant.nl/plantennamen/”>hier</a> </strong>vinden.

Zit je toch nog met een vraag of heb je bij een aankoop toch nog wat hulp nodig? En kom je er niet uit via onze klantenservice? Dan kan je ons altijd nog een email sturen via het contactformulier en dan helpen we je graag verder bij de juiste keuze of wanneer je hulp nodig hebt.
Bij Plantbaar.nl kan je inmiddels via verschillende manieren je bestelling afrekenen. Hieronder laten we zien welke mogelijkheden je allemaal hebt. iDeal iDeal is in Nederland het meest gebruikte betaalmiddel op internet. Je kunt veilig en snel afrekenen via je bank. Er worden voor iDeal betalingen geen extra kosten in rekening gebracht. Vergeet niet bij de iDeal betaling op ‘bestelling voltooien’ of ‘terug naar de webwinkel’ te klikken. Nadat je dit hebt gedaan wordt de bestelling direct verwerkt. Sepa / Bankoverschrijving Beschik je niet over de mogelijkheid om met iDEAL te betalen en wil je het bedrag toch via de bank/giro overschrijven? Dan kun je kiezen voor ‘Sepa’. Probeer dit wel zo snel mogelijk te doen! Hoe langer je wacht hoe langer het duurt voordat je het product ontvangt. Is de betaling via de bank bij ons binnen, dan sturen we dezelfde dag nog de bestelling naar je toe. Let op dat het bij sommige banken enkele dagen kan duren voor het geld bij ons binnen is. Voor directe verzending adviseren we om voor iDEAL te kiezen. Paypal Heb je een PayPal account, dan kun je snel en eenvoudig betalen. PayPal verrekent het bedrag vervolgens met je bankrekening of creditcard. Plantbaar.nl rekent geen extra kosten voor betalingen via PayPal. Nadat de PayPal betaling is voltooid, wordt je bestelling direct verwerkt. Bancontact Belgische klanten kunnen hun bestelling ook betalen met BanContact / MrCash. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden. Nadat de betaling is voltooid, wordt de bestelling direct verwerkt.
Wanneer je een bestelling bij Plantbaar.nl plaats ontvang je van deze bestelling een orderbevestiging, deze orderbevestiging wordt naar je email adres gestuurd wat bij ons bekend is. Vervolgens moet je deze bestelling betalen via een van de betaalmethoden en op het moment dat de betaling gereed is ontvang je op hetzelfde email adres een email met hierin de factuur van je bestelling. Deze factuur is tevens je garantiebewijs, dus bewaar hem goed! Op je mijn account pagina onder het kopje ‘Bestellingen’ vindt je ook altijd een overzicht terug van alle bestellingen die je geplaatst hebt en hier kan je per bestelling ook nog altijd je factuur terug vinden en/of downloaden.
Wij vinden veiligheid erg belangrijk en daarom willen wij een zo veilig mogelijke webshop aanbieden voor onze klanten. Daarom maken we gebruik van een beveiligde internetbeveiliging zodra je begint met het afronden van je bestelling. Dan kunnen anderen niet stiekem mee kijken tijdens het betaalproces. Via het SSL certificaat versleutelen wij je transactiegegevens waardoor deze versleuteld over het internet gestuurd worden en hierdoor onleesbaar is voor anderen. Om met SSL te kunnen betalen heb jij als klant geen extra software nodig dat hebben wij allemaal geregeld. Hoe herken je nu een veilige webshop? Je kan een veilige SSL-verbinding herkenen aan het slotje (zie rood gearceerde veld op de afbeelding hieronder) bij de url in je internet browser.
Heb je een klacht over je bestelling of over iets anders? Dan willen we dit uiteraard weten zodat we kunnen kijken of we het op kunnen lossen. Om die reden hebben we onderstaand klachtenformulier aangemaakt waarmee je de klacht bij ons kenbaar kan maken.

    Voornaam *
    Achternaam *
    E-mail *
    Omschrijving klacht *
    Klacht *

    Wil je een artikel retourneren? Gebruik dan ons retourformulier. Door middel van het retourformulier kunnen wij je retourzending snel in behandeling nemen. Artikelen welke je retour wilt sturen dienen onbeschadigd te zijn, verpakt te zijn in de originele verpakking. Sommige van onze artikelen kunnen niet geretourneerd worden, lees in de klantenservice welke producten hier onder vallen. Snel en eenvoudig retourneren doe je via de onderstaande stappen 1. Controleer of je retourzending voldoet aan onze retoureisen 2. Meld je retourzending aan via het retourformulier. 3. Gebruik het retouretiket, te vinden bij je pakbon, voor het retourneren van je artikel 4. Leg het artikel in de originele verpakking en verpak het artikel in een verzenddoos 5. Ons retouradres staat vermeld op de pakbon 6. Geef je retourzending af bij een PostNL-punt bij jou in de buurt (deze kosten zijn voor je eigen rekening) 7. Bewaar je verzendbewijs van PostNL goed 8. Zodra wij je retourzending in goede orde hebben ontvangen ontvang je van ons een e-mail Let op dat je bij het retourneren altijd het ordernummer vermeldt. Vermeld indien van toepassing ook duidelijk of een artikel defect is of dat je bijvoorbeeld een andere maat wenst.
    Let op! De onderstaande producten kunnen, niet geretourneerd worden (dit is wettelijk zo bepaald).
    • Planten
    • Bloemen
    • Overige planten of bloemen
    Omdat deze producten kunnen bederven binnen de bedenktermijn kunnen deze producten niet worden geretourneerd. Wij leveren uitsluitend 100% kwaliteitsproducten. Indien je van mening bent een plant te hebben ontvangen welke niet aan deze kwaliteitsverwachting voldoet, neem dan contact met ons op. De overige producten, zoals de potten of accessoires, kan je binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde – die niet de vervoerder is – het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen vragen wij je het retourformulier hiervoor in de vullen.
    Wil je een bestelling retourneren? Meld je bestelling dan eenvoudig aan door middel van onderstaand retourformulier in te vullen en naar ons te versturen.

      Voornaam *
      Achternaam *
      E-mail *
      Bestelnummer *
      Retouroptie *
      IBAN *
      Reden *

      Op het moment wanneer je gebruikt wenst te maken van je herroepingsrecht (14 dagen na levering) of wanneer je een bestelling wilt retourneren dan storten wij het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk en in ieder geval niet later dan 30 dagen na herroeping terug op je rekening. Wij wachten met de terugbetaling tot wij de goederen van de betreffende bestelling retour hebben teruggekregen. Let op! De door jou gemaakte kosten voor het retour zenden van je pakket naar ons vergoeden wij niet en zijn daardoor voor je eigen rekening.
      Acties waarbij gepromoot wordt met ‘% korting op alles’ of soortgelijke boodschap, is geldig voor het gehele assortiment.

      FACEBOOK WINACTIES

      Kort samengevat
      • Je gegevens worden niet verstrekt aan derden
      • Je ontvangt van ons geen post op uw huisadres

      1. TOEPASSELIJKHEID

        1. Deze actievoorwaarden zijn van toepassing op de facebook acties van Plantbaar (hierna verder te noemen ‘actie’).
        2. De actie wordt georganiseerd door SD Internet Media.
        3. Door deelname aan de actie verklaart de deelnemer akkoord te gaan met deze actievoorwaarden.

      2. DEELNAME

        1. Iedere natuurlijke persoon met een Facebook account kan deelnemen aan onze actie, mits woonachtig in Nederland. Deelnemers dienen minimaal 18 jaar te zijn.
        2. Aan deelname aan de actie zijn, naast de gebruikelijke kosten voor de toegang tot en het gebruik van het Internet, geen extra kosten verschuldigd. De deelnemer heeft geen enkele (aankoop)verplichting, anders dan  liken van de facebookpagina.
        3. Door deelname aan de actie verleent de deelnemer aan SD Internet Media de toestemming om hem/haar informatie omtrent deze actie en andere informatie over de diensten en producten van Plantbaar te doen toekomen. Deelnemer heeft het recht deze toestemming in te trekken door middel van een schriftelijke kennisgeving per e-mail via de afmeldlink in de email.
        4. Door deelname aan de actie geeft deelnemer, indien hij/zij een prijs wint, SD Internet Media tevens het recht om zijn/haar Facebooknaam op de website te plaatsen.
        5. De gegevens die SD Internet Media in het kader van deze actie verzamelt en verwerkt, worden eigendom van SD Internet Media en zullen niet voor andere doeleinden dan in artikel 2.4 genoemd, worden gebruikt en zullen niet aan derden worden verstrekt. SD Internet Media zal deze gegevens van de deelnemers verwerken conform de Algemene verordening gegevensbescherming.
        6. Vaststelling van de winnaars
            1. Uit alle deelnames wordt door SD Internet Media de prijswinnaar getrokken.
            2. Niet winnende deelnemers ontvangen geen bericht en over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd.
            3. Prijzen worden verstrekt aan de winnaars en worden verzonden aan het adres welke wordt opgegeven aan SD Internet Media.
            4. Prijzen zijn niet inwisselbaar voor geld of een andere prijs.

      3. AANSPRAKELIJKHEID

        1. Deelname geschiedt voor eigen risico van de deelnemer. Deelnemer is zelf verantwoordelijk voor de juiste invoer en de verzending van gegevens. SD Internet Media garandeert onder andere niet dat het Internet en/of andere netwerken optimaal gebruik en toegang bieden en/of dat haar website zonder fouten werkt en alle inschrijvingen juist en volledig worden ontvangen.
        2. SD Internet Media is niet aansprakelijk voor enige schade welke voortvloeit uit deze actie of uit de door haar te verstrekken prijzen. Daarom geeft SD Internet Media geen garantie op de door haar te verstrekken prijzen, met uitzondering van de standaard productgarantie. Wijzigingen, typ- en/of zetfouten zijn voorbehouden.
        3. Aansprakelijkheid derden
            1. Hetgeen artikel 3.2 bepaalt, geldt onverminderd voor toeleveranciers van SD Internet Media cq. de toeleveranciers en/of fabrikanten van het betreffende product/de prijs.
      4. SLOTBEPALINGEN
        1. SD Internet Media behoudt zich te allen tijde het recht voor, zonder voorafgaande of nadere kennisgave: a) deelnemers uit te sluiten van deelname aan de actie indien zij van mening is dat deze misbruik maken van de actie, niet conform deze actievoorwaarden handelen, frauduleus handelen en/of de actie onrechtmatig trachten te beïnvloeden; b) wijzigingen en verbeteringen op de site aan te brengen of de toegang tot de site te beperken en/of te beëindigen; c) deze actievoorwaarden, overige voorwaarden en de prijzen te wijzigen of de actie voortijdig te beëindigen; voor zover zij dat naar eigen goeddunken noodzakelijk acht.
        2. Vragen en klachten met betrekking tot deze actie kunnen worden verzonden naar [email protected]
        3. Op deze actie en de actievoorwaarden is het Nederlandse recht van toepassing.
      Je kan de algemene voorwaarden van Plantbaar.nl bereiken via de algemene voorwaarden pagina.
      Je kan het cookiebeleid van Plantbaar.nl bereiken via de cookiebeleid pagina.
      Deze disclaimer is van toepassing op de website van Plantbaar.nl. Gebruik en bezoek van deze website is onderworpen aan deze disclaimer en, voor zover van toepassing de overige voorwaarden die te vinden zijn op de website. Toegang tot deze website betekent dat u als bezoeker instemt met deze voorwaarden en beperkingen, u wordt dan ook geadviseerd deze documenten zorgvuldig door te lezen. Gebruik van de website De getoonde informatie op de website wordt met zorg samengesteld en onderhouden, doch staat SD Internet Media niet garant voor de volledigheid, juistheid, nauwkeurigheid en actualiteit van de inhoud. U aanvaardt dat de website alleen de functionaliteit en overige eigenschappen bevatten zoals u die aantreft op de website op het moment van gebruik. SD Internet Media is te allen tijde bevoegd om de inhoud van de informatie op de websites zonder verdere aankondiging aan te passen. De geboden informatie is informatief van aard en is niet uitputtend. SD Internet Media staat niet in voor gebruik van deze informatie in welke vorm en welk doeleinden dan ook. Informatie van derden Het gebruik van links naar websites van derden is geheel op eigen risico. Dit geldt eveneens voor de kwaliteit van eventuele producten of diensten die op deze websites worden aangeboden. Intellectueel eigendom SD Internet Media behoudt zich alle (intellectuele) eigendomsrechten en alle andere rechten met betrekking tot de via deze website aangeboden informatie (waaronder begrepen maar niet beperkt tot teksten, foto’s, illustraties, grafisch materiaal, (handels)namen, logo’s, waren- en dienstmerken – inclusief combinatie(s) daarvan) voor. Deze eigendomsrechten gaan op geen enkele wijze over op (rechts)personen die toegang krijgen tot de website. De aangeboden informatie mag uitsluitend met voorafgaande schriftelijke toestemming van SD Internet Media worden gekopieerd, gedownload, verspreid of anderszins verveelvoudigd of openbaar worden gemaakt. Afsluitende opmerkingen De inhoud van deze disclaimer mag zonder voorafgaande aankondiging te allen tijde worden bewerkt door SD Internet Media. SD Internet Media raadt u dan ook ten zeerste aan om periodiek na te gaan of de disclaimer is gewijzigd. Op deze disclaimer is Nederlands recht van toepassing. Geschillen die voortvloeien uit gebruik van deze disclaimer dienen te worden voorgelegd aan de daartoe bevoegde rechter in de vestigingsplaats van SD Internet Media. Bij vragen of opmerkingen met betrekking tot deze disclaimer kunt u contact met ons opnemen via de contactpagina of via [email protected]
      Je kan de privacyverklaring van Plantbaar.nl bereiken via de privacyverklaring pagina.
      Wij houden je graag op de hoogte over de status van je bestelling. We leveren daarom status updates op de volgende momenten:
      • Op het moment dat je een bestelling bij ons plaatst, dan ontvang je de orderbevestiging per email
      • Wanneer je bestelling niet voorradig is, dan laten wij dit aan je weten
      • Als de bestelling is verzonden, dan ontvang je van ons de Track & Trace-code van je bestelling

      DE STATUS VAN JE PAKKET ONLINE VOLGEN (POSTNL)

      Wij verzenden alle bestellingen via PostNL. Wanneer wij je pakket afgegeven hebben aan de transporteur, dan ontvang je de zogenaamde Track & Trace-code (ook wel 3S-code genoemd). Hiermee kan je de status van je pakket volgen via de website van PostNL (Mijn Pakket): https://jouw.postnl.nl/#!/track-en-trace/zoeken
      Uiteraard proberen wij je bestelling zo snel mogelijk bij je te krijgen. Hiervoor zijn we wel deels afhankelijk van enkele zaken waaronder de vervoerder en het tijdstip wanneer je een bestelling plaatst. Maar wegens de drukte bij ons, de kweker en de vervoerder is de levertijd toch wat opgelopen en duurt het ongeveer 2 a 3 dagen voordat jij je bestelling zal ontvangen.
      Ben je woonachtig in Nederland? Dan versturen we alles gratis naar je op! De prijs die je in je winkelwagen ziet is ook de prijs die je betaald daar komen geen verzendkosten meer bij. Wel zo mooi voor jou natuurlijk! Ben je woonachtig in België? Dan komen er nog €4,95 verzendkosten bij.
      Nee wij bieden je geen mogelijkheid om je bestelling af te halen. Omdat we een internet bedrijf zijn en we daardoor geen duur pand hebben wat ook terugbetaald dient te worden, kunnen wij onze producten voor scherpe prijzen aanbieden. En om die reden hebben we besloten dat het afhalen van producten niet mogelijk is en we alleen maar versturen.
      Hieronder vindt je de algemene bedrijfsgegevens van Plantbaar.nl Plantbaar.nl is onderdeel van SD Internet Media. ADRES Rietzanger 114 1628 CS Hoorn Nederland (geen bezoekadres!) OVERIGE GEGEVENS KvK-nummer: 72080353 BTW-nummer: NL002178299B52 Rekeningnummer: KNAB 257505318 IBAN-nummer: NL54 KNAB 0257 5053 18 BIC: KNABNL2H
      Je ziet bij veel webshops allerlei verschillende webwinkel keurmerk logo’s waar ze aan verbonden zijn. Maakt dit een webshop meteen veilig? Nee wij vinden van niet. Iedereen kan namelijk gebruik maken van keurmerk logo’s en daarom heb je niet meteen de status van een ‘betrouwbare’ webshop. Daarnaast is er nog steeds geen officieel keurmerk voor webwinkels wat ook daadwerkelijk door de overheid gecontroleerd wordt en daardoor kan iedereen een eigen webwinkel keurmerk opstarten wat voor ons meteen alle glans van een eventueel webwinkel keurmerk afhaalt. Om die reden hebben wij daarom besloten zolang er geen officieel door de overheid gekeurd webwinkel keurmerk komt wij hier niet aan mee gaan doen. Zijn we daarom meteen onbetrouwbaar? Nee absoluut niet, wij voldoen volledig aan alle eisen om de koper en zijn privacygegevens zo goed als mogelijk te beschermen. Alle handelingen worden in een beveiligde SSL-verbinding gedaan.
      Free Worldwide shipping

      On all orders above $50

      Easy 30 days returns

      30 days money back guarantee

      International Warranty

      Offered in the country of usage

      100% Secure Checkout

      PayPal / MasterCard / Visa